Само в 7DniVarna.bg

Бойко, какво ти прави тая женица! Няма да повярвате на коя премиерът даде 33 милиона, за да има да си харчи

7 Dni Varna06.02.201817990
Бойко Борисов

Бойко Борисов даде на най-компрометирания министър в кабината му 33 милиона, за да рекламира дейността си! Точно толкова ще опука до 2020-а година Николена Ангелкова за лв. за рекламиране на туризма в страната. Това произтича от актуализираната миналата седмица от правителството Национална стратегия за развитие на туризма. Тя заедно с план за действие бяха публикувани в сайта на Министерството на туризма преди дни.

Цялата сума ще бъде опукана от бюджета на министерството, като парите вече са разпределени по години и по дейности, личи от екшън плана за прахосването им. Да се дава такава сума на Ангелкова е скандално, при положение, че при нея единствените позитиви идват от сфери, където тя няма пръст – терористичните проблеми в турция и увеличения пътникопоток на новите нискотарифни превозвачи, които кацат на родните летища.

Най-големият разход е за правене на рекламно-информационни кампании, насочени към външни пазари. За това ще отидат 20,9 млн. лв., като най-висока е сумата, предвидена за 2018 г. – 7,9 млн. лв. През 2019 и през 2010 г. за тази цел ще бъдат похарчени по 6,5 млн. лв. За сравнение по това перо разходите на министерството за миналата година са били 1,8 млн. лв.

Следващата по разходи дейност са планираните кампании за насърчаване на пътуванията на българи
вътре в страната. Те ще струват на министерството по 2 млн. лв. за тази и следващите 2 години. Разходите за тази дейност през 2017 г. също са били 1,8 млн. лв.

В екшън плана е записано, че тези рекламни кампании ще се правят всяка година, като срокът за изготвянето им е краят на предходната. Партньори на министерството по тези дейности ще бъдат туристическите сдружения.

И ако това са огромни, но в някаква степен обясними разходи, какво да кажем за този – за редизайн на официалния туристически портал на страната са планирани 600 000 лева!

Направо “нищожен” пък е разходът за обновяване на дипляните и брошурите с реклами на България като туристическа дестинация, които се поставят в основните рекламно-информационни пунктове в страната. Това ще струва” само” 110 хил. лв., които ще бъдат платени през 2019 и 2020 г. Отделно се предвиждат по 30 хил. лв. на година и за поддържане на самите пунктове.

Министерството ще направи и изцяло нов дизайн на щандовете, с които България участва на световните туристически изложения – пак близо 100 000 лева. А като за капак още 100 ще се потрошат, за да се направи проучване добре ли са похарчени тези 33 милиона.

Евала Ангелкова, време е да си ходиш!