Само в 7DniVarna.bg

Транспортният министър Ивайло Московски разкри какво прави държавата, за да защитава превозвачите!

московски

Tранспортният министър Ивайло Московски беше категоричен, че държавата защитава интересите на превозвачите ни пред Брюксел. „Ще настояваме нашите предложения да бъдат коректно разгледани, защото делът на българския транспорт в БВП е много сериозен“, коментира той пред журналисти в МС обвиненията на БСП, че кабинетът е предал превозвачите.

По думите му в бранша са заети над 100 хил. души, а много дейности са пряко зависими от сектора и това е сериозен обем от българската икономика, който не би трябвало да позволим да бъде атакуван.

Транспортният министър каза, че кабинетът има официална позиция, която е внесена в Европейския съвет и надграждана в двустранни срещи с министри от държавите в Съюза.

По думите му тя е на 100% в синхрон с интересите на българските превозвачи, като ги защитава и конкретизира къде са проблемите.

Московски посочи още, че ако социалистът Георги Свиленски счита, че интересите на превозвачите не са защитени в пълен обем, му предлага той да води преговорите, включително на ниво работна група.

По думите на министъра всяка държава от ЕС има различно мнение по отделните точки и това създава проблем.

Четири са основните притеснения на превозвачите ни, като сред тях е да няма задължение шофьорът да се връща вкъщи през определен брой седмици, а това да бъде негово право. Проблемен е и въпросът след кой ден да започва да тече командировка и да се изплаща по стандартите на съответната държава. Нашите превозвачи са се съгласили това да става след седмия последователен ден.

Третата проблемна тема е възможността шофьорите да ползват почивките си в кабините на превозните средства. Предлагаме това да става извън кабините, когато се създадат необходимите условия, включително за сигурността на превозното средство.

Министърът посочи и това, че ако рестрикциите влязат в сила към държавите от Централна и Източна Европа, не е ясно дали от този пазар няма да се възползват трети страни като Украйна, Молдова, Турция, Беларус, Русия и т.н.

Според Московски в предлаганото законодателство има дефицити и липсва анализ на цялото въздействие на такъв законопроект – как ще работи, как ще бъде контролиран и др.